Svorio metimas sujaukia periodą

Biomedicinos mokslų daktarė: nauja madinga dieta – protarpinis badavimas - DELFI Maistas

Vaida Kurpienė: norint sulieknėti ir pasijausti geriau užtenka laikytis vos trijų taisyklių   83 Ar žinojai, kad badavimas yra natūrali žmogaus būsena, kuriai esant žmogaus mūsų organizmas išgyvena dėka vidinio maitinimosi ir vidinės kontrolės.

Badavimu vadinamas toks laiko periodas, kai žmogus valgo labai mažai arba nevalgo visiškai. Yra nemažai badavimo tipų, tačiau pastaruoju metu itin išpopuliarėjo trečią savaitę prarasti svorio badavimas arba Leangains metodas angl.

Posts navigation

Protarpinis badavimas © Adobe Stock dieta — viena diena per savaitę 24 val. Dar žinomi keli protarpinio badavimo variantai vienas iš jų — Ramadano protarpinis badavimastačiau šiuo metu populiariausias ir labiausiai praktikuojamas protarpinis badavimas: kai 16 val.

Galimi kiti protarpinio badavimo variantai:arba Kai nevalgoma 14 arba 12 valandų, o 6, 10 arba 12 valandų skiriama valgymui.

Paprasčiausia yra laikytis rekomendacijos: nuo paskutinio valgymo iki pirmojo valgymo kitos dienos turi praeiti mažiausiai 12 valandų. Rekomenduojama praleisti pusryčius, taip sudarant 16 val. Kai kurie specialistai rekomenduoja atsisakyti vakarienės.

Pasak jų, vakarienės, ypatingai vėlyvos, valgymas kenkia liemens apimčiai, miego kokybei, emocinei savijautai, grožiui.

Kas yra valgymo geros dietos

Moksliniais tyrimais įrodyta, kad vakarinis ar net naktinis valgymas turi neigiamą poveikį miego trukmei ir kokybei, didina atsparumą insulinui nakties metu ląstelių jautrumas šiam hormonui yra sumažėjęsdidina gliukozės koncentraciją, o toks organizmo disbalansas sąlygoja diabeto, nutukimo, vėžio ir širdies kraujagyslių ligų riziką.

Nobelio premija.

svorio metimas sujaukia periodą

Nobelio premija medicinos srityje buvo įteikta japonų citologijos mokslininkui Yoshinori Ohsumi, kuris atrado, kaip ląstelės suyra ir atstato savo pačių komponentus. Būtent vienas didžiausių protarpinio badavimo poveikių yra autofagijos ląstelės savęs virškinimo proceso skatinimas.

Naujienų srautas

Tai pačios ląstelės išsivalymo procesas, kurio metu ji suyra ir atstato savo organeles. Kai mes valgome, insulino koncentracija yra padidėjusi ir autofagija vyksta lėtai ir svorio metimas sujaukia periodą. Tuo tarpu badaujant insulino koncentracija sumažėja, nes sumažinamas maistinių medžiagų kiekis ir kasai nereikia pastoviai išskirti hormono insulino, kurio pagrindinė funkcija — transportuoti virškinimo metu susidariusią ir į kraują išsiskyrusią gliukozę į ląsteles ir autofagijos procesai labai paspartėja.

svorio metimas trauktis pertas

Manoma, kad kalorijų apribojimo ir protarpinio badavimo poveikis senėjimo procesams pasireiškia būtent per autofaginius procesus. Jaunų žmonių organizme autofaginiai procesai vyksta labai sparčiai, o senstant šie procesai silpnėja, todėl ląstelės yra pažeidžiamos, nebeatsistato ir kaupiasi.

Protarpinis badavimas gali suaktyvinti autofaginius procesus, o sumažėjusi insulino koncentracija taip pat skatina riebalinio audinio skaidymąsi.

somatropino riebalų degintojas riebalų deginimas esant 40 C

Autofaginiai procesai yra pristabdomi jei organizmo ląstelės yra rezistentiškos insulinui t. Protarpinio badavimo metu ląstelėms reikia mažiau deguonies generuoti energiją, kuri būtina organizmo normaliam funkcionavimui.

Prarasti svorio išlaikyti raumenis

Tokiu būdu organizmas ir jo ląstelės tampa daug energingesni. Jei energijai sukurti reikia mažiau deguonies, tuomet pavojingų šio proceso šalutinių produktų — laisvųjų radikalų — kiekis taip pat gali būti sumažintas.

Mažėjant laisvųjų radikalų kiekiui, mažėja oksidacinis stresas, uždegiminiai procesai bei lėtinių ligų rizika. Šis biocheminis procesas veikia tiek protarpinio badavimo metu, tiek ir ilgiau susilaikant nuo maisto.

  1. Puslapis : Gyvybę gelbstinčios vakcinos: kiek laiko reikia jų atradimui?
  2. Skaičiuojant angliavandenių dietą Skirtingai nuo kitų dietų, naudojant šią dietą meniu gali būti gana įvairus.
  3. Ridgecrest svorio netekimas
  4. Tai yra ta pati sąvoka kaip kilojoule ribojama dieta, o vienintelis skirtumas yra energijos matavimo vieneto - kalorijų ir džaulių.

Tačiau dažnas valgymas ir užkandžiavimas vėl didina laisvųjų radikalų kiekį organizme. Protarpinis badavimas © Adobe Stock Protarpinis badavimas padeda labiau svorio metimas sujaukia periodą riebalų svorįbet ne helena hansen svorio netekimas ar vandens sąskaita.

svorio metimas sujaukia periodą

Vadinasi, sumažinami vidiniai riebalai, kurių perteklius yra žalingas organizmui, nes skatina uždegiminius procesus organizme, kurie sąlygoja širdies kraujagyslių, neurodegeneracinių ligų riziką, diabetą, vėžio pasireiškimą. Protarpinis badavimas nesukuria dietoms būdingo jo-jo efekto.

svorio metimas sujaukia periodą kaip prarasti riebalus ant kūno

Tai reiškia, kad protarpinio badavimo metu sumažintas kalorijų kiekis neturi svorio metimas sujaukia periodą ryškaus poveikio žmogaus fiziologiniam alkio jausmui. Mokslininkai nustatė, kad 24 val. Protarpinis badavimas teigiamai veikia ir žarnynądidindamas jo epitelinį vientisumą, mikrobiotos žarnyne gyvenančių bakterijų kokybei.

Nuorodos kopijavimas

Badauti nerekomenduojama vaikams, paaugliams, senyvo amžiaus žmonėms, nėščiosioms ir žindančioms motinoms, svorio metimas sujaukia periodą operacijų, taip pat sergantiems 1 tipo cukriniu diabetu, skydliaukės hiperfunkcija, vėžiu, širdies kraujagyslių ligomis, anoreksija ar bulimija, poliartritu, turintiems kepenų bei inkstų disfunkciją, ilgai depresija sergantiesiems asmenims, nuo alkoholio ar narkotikų priklausomybės kenčiantiems asmenims.

Tyrimai su gyvūnais parodė, kad kalorijų apribojimas arba protarpinis badavimas turi teigiamą poveikį įvairiems sveikatos rodikliams: mažina kūno riebalų kiekį, gerina žarnyno veiklą, didina jautrumą insulinui, mažina širdies susitraukimo dažnį, kraujo spaudimą, oksidacinį stresą, uždegiminius procesus, palaiko baltymines struktūras, ląstelių pajėgumą bei gerina kognityvines funkcijas: dėmesį, atmintį, koncentraciją, reakciją.

Tačiau, vis dar svorio metimas sujaukia periodą ilgalaikių klinikinių mokslinių tyrimų su žmonėmis, patvirtinančių kalorijų apribojimo teigiamą ir patvarų poveikį ilgaamžiškumui, svorio kontrolei.

Protarpinis badavimas © Adobe Stock Remdamasi šia moksline informacija, rekomenduoju valgyti kartus per dieną, ypatingai pusryčius ir pietus, iš kurių pusryčiai būtų sočiausi savo energetine verte tačiau, jei nemėgstate pusryčių ar sunku juos valgyti, tuomet dėmesys turi būti skiriamas pilnaverčiams pietums. Ir atsisakyti užkandžiavimo užkandžiavimo neturėtų atsisakyti norintieji priaugti svorio, profesionalūs sportininkai, taip pat ir intensyviai sportuojantys mėgėjai.

Svarbi informacija